vineri, 5 septembrie 2008

pasiune flamenco - venta il gallo - in granada

daca ajungeti prin granada e musai sa urcati pe dealul tiganilor - unde veti gasi mici restaurante sapate in piatra (practic un fel de grote), in care puteti asista la un spectacol autentic de flamenco.
eu am nimerit in "venta il gallo", unul dintre aceste restaurante - cu vedere directa spre celalalt deal celebru al granadei - al maurilor - unde troneaza cetatea al alhambra - un alt "must see/do" din granada

mi-am adus aminte de grabada dupa ce azi am primit via mail un link de la un astfel de spectacol de flamenco (unul "general", nu din granada):


si in romania au avut loc o serie de spectacole de acest gen, insa, din punctul meu de vedere, daca vreti sa intelegeti mai bine spectacolul - tb sa mergeti la sursa. iar spectacolele de pe dealurile granadei sunt cele autentice. atat prin dans, prin atitudine cat si prin decor. pastreaza intacte radacinile acestui stil - nascut chiar in sudul spaniei. flamenco este pentru mine cel mai bun indemn de a/ti trai viata cu pasiune.

si chiar daca in granada esti intr-un spatiu mai ingust si fara elementele moderne de show - esti absorbit imediat in dans

clipul de mai jos nu ajuta neaparat la exemplificare, fiind filmat de un amator chiar in barul de care spuneam.
desi nu se observa foarte bine in imagine, peretii sunt plini de linguri si cazane cositorite, iar toti dansatorii sunt tigani sadea. de la mama lor (din spania de data asta :D)
aici am vazut probabil una dintre cele mai frumoase tiganci :)
mergeti si va veti convinge


aici o versiune mai lunga de flamenco din venta il gallo